نخستین جایزه بین المللی کتاب کرد، جایزه ابراهیم خان یونسی در سالن همایش هتل لاله بانه  با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد. در این همایش ادبی بالغ بر 122 اثر در 5 بخش؛ رمان، شعر، داستان، نقد و ترجمه از کشور و اقلیم کردستان به بخش داوری راه یافته بودند که مورد قضاوت هیئات داوران متخصص در هر بخش قرار گرفتند

 

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نخستین جایزه بین المللی کتاب کرد، جایزه ابراهیم خان یونسی که از روز گذشته در بانه آغاز شده بود شامگاه امشب با حضور خانواده مرحوم یونسی، اهالی فرهنگ و ادب، نویسندگان  و مسئولان استان کردستان در سالن همایش هتل لاله بانه  با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در این همایش ادبی بالغ بر 122 اثر در 5 بخش؛ رمان، شعر، داستان، نقد و ترجمه از کشور و اقلیم کردستان به بخش داوری راه یافته بودند که مورد قضاوت هیئات داوران متخصص در هر بخش قرار گرفتند.

در پایان این مراسم باشکوه از برترین های هر بخش که به تایید هیئات داوران آن حوزه رسیده بودند با اهدای تندیس جایزه ابراهیم خان یونسی ؛  لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم و در بخش  داستان کودک، به انتخاب هیئات داوران جایزه بهترین آثار به آقای سوران حسینی و خانم ها سروه خرم و ئه وین میکائلی تعلق یافت.

در بخش ترجمه نیز به انتخاب هیئات داوران جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس مراسم به بهترین ترجمه کتاب کلیله و دمنه توسط مرحوم احمد قاضی تعلق یافت و در این بخش عباس محمودی به خاطر ترجمه نردبانی در غبار و کافیه جوانرودی به دلیل بهترین ترجمه کتاب عاشق به زبان کردی نیز تجلیل شدند.

در بخش شعر نیز هیئات داوران این بخش، اشعار فریدون ارشدی، بهمن حبیبی و جمال ملایی را بعنوان بهترین آثار این بخش معرفی کردند .

در بخش رمان هم فرخ نعمت پور بعنوان نفر برتر انتخاب  و در حوزه داستان نیز پری کریمی نیا و علی غلامعلی به انتخاب هیئات داوران این بخش رسیدند.

 در بخش مقاله نیز، مقاله خالد توکلی بعنوان رمقاله  برترجایزه بین المللی ابراهیم خان یونسی را از آن خود کرد.

گفتنی است که در این مراسم پیام مهندس محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به مناسبت برگزاری جایزه بین المللی دکتر ابراهیم خان یونسی و همچنین پیام حجت الاسلام و المسلمین جعفری مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی کردستان هم به همین مناسبت توسط نمایندگان آنها در این مراسم خوانده شد و در خاتمه از خانواده دکتر ابراهیم یونسی، علی اشرف درویشیان و همسر ایشان نیز تجلیل شد



























دسته: هەواڵی هونەری
بازدید: 1200