هیومانیسم و ژینڕوانگە دونیاییەکانی تر (٩)
لە نۆروێژییەوە: سایتی قەڵەم
میتۆدەکان ئەمانەن: سەیری هەموو بەشەکانی بابەتەکە دەکەین، هەوڵدەدەین هەموو فاکتەکان کۆبکەینەوە، بە پێداگرتن لەسەر بۆچوونی خۆمان لەگەڵ ئەو خەڵکانە قسەدەکەین وا رایان پێچەوانەی رای ئێمەیەو، لە کۆتایشدا ئەو فەڕز و بۆچوونانە دووردەخەینەوە وا پێمان وایە لەگەڵ بابەتەکە نایەنەوە. ئەمە ئەو میتۆدەیە وا زانست بەکاری دەبا و بینای خۆی لەسەر بونیات ناوە.
گفتوگۆ لەگەڵ رۆستەم خامۆش
ئامادەکردنی: سایتی قەڵەم
بە سادەیی شیعر دەنووسم، پێمخۆشە هەموو کەسێک لە شیعرەکانم تێبگا، واتە دەمەوێ بۆ هەموو ئاستەکان بنووسم، چونکە لە ڕێگەی شیعرەکانم دەمەوێ پەیامی خۆم بگەیەنم. ئەو پەیامەش دەبێ بە زمانێکی سادە و ناسک و پاراو و شیرین بێ. نابێ زۆر قورس و ئاڵۆز و گرێی هەبێ، بۆ ئەوەی هەموو ئاستەکان لێی بگەن. کاتێ کەلێی تێگەشیتن، ئەو کات چێژی لێدەبینن.
محمود دولت آبادی و تحریم
منبع: دویچەولە
او در ادامه نوشته است: «اما حالا که اداره سانسور کمی فشار را کم کرده مشکلات دیگری خود را نمایان کردهاند؛ تورم، سقوط پول ملی و گرانی شدید، بخصوص گرانی کاغذ. اگر وضع به همین منوال پیش رود دیگر کسی قادر به خرید کتاب نیست و این اقتصاد است که این بار نقش اداره سانسور را بازی میکند.»
رێوی و ترێ
لە ئینگلیزییەوە: سایتی قەڵەم
رەنگی خەستی بنەوشەیی دنکە ترێکان بە رێوییەکەیان دەگوت ئامادەن بۆ ئەوی بخورێن. رێوییەکە تا توانی هەڵبەزییەوە بۆ ئەوی بگاتە هێشوە ترێکان، بەڵام نەیگەیشتێ. دیسان هەوڵی دایەوە و، بەڵام ئەمجارەیش بێسوود. چەند جاری تریش خۆی تاقیکردەوە و هەر جارەی ناکامتر لە جاری پێشوو.
هیومانیسم و ژینڕوانگە دونیاییەکانی تر (٨)
لە نۆروێژییەوە: سایتی قەڵەم
ئەقڵگەرایی فەلسەفی پێش لەهەر شتێک رەوتێکی فەلسەفییە بۆ ناسین. واتە بە شوێن زانستێکەوەیە لەسەر ئەوەی چلۆن مرۆڤ دەتوانێ راستییەکان بدۆزێتەوە. ئەقڵگەرایی فەلسەفی باس لەوە دەکا ئەقڵ سەرچاوەی ناسینی راستییە. ئەوان دەڵێن بە یارمەتی بیر ـ وە تەنیا بەم هۆی بیرەوە ـ مرۆڤ دەتوانێ راستییەکان بدۆزیتەوە.
پانۆڕامای رووداوەکانی جیهان
هاوڕێ نەهرۆ
شایانی باسە کوبا یەکەم وڵات بوو بانگی هەردوو سەرۆکی کرد لەسەر پلاتفورمێک ریکبکەون، دواتر نەرویج هەستا بە داوا کردنی نوێنەری هەردوو لا بەمەبەستی پێکهاتن، ئەم کۆبوونەوەیە لەشوێنێکی نهێنی لە ئۆسلۆی پایتەخت بەرێوەچوو.
آرمانگرائی و غیرآرمانگرائی
فرخ نعمت پور
پس نسل کنونی نسل آرزوهای کوچک است با اعمال کوچک، هر چند نمی توان از لحاظ ارزش گذاری گفت کە آرزوهای بزرگ و اعمال بزرگ از جایگاە والاتری نسبت بە آرزوهای کوچک و اعمال کوچک برخوردارند. تنها می توان گفت کە پارادایمها بویژە از لحاظ روانشناسی تغییر کردەاند.
صفحه235 از415