منبع: رادیو فرانسە

پس از حملات تروریستی داعش در روز جمعه سیزده نوامبر در مناطقی از پاریس، رمان "پاریس، جشن بی‌کران" نوشته ارنست همینگوی، نویسنده آمریکایی، در صدر فهرست پرفروش‌های کتاب در فرانسه قرار گرفته است.پاسخ به وحشیگری به وسیلۀ کتاب پدیده‌ای کاملاً فرانسوی است. به گفتۀ پی‌یر آسولین، نویسندۀ فرانسوی و عضو آکادمی گُنکور، پناه جستن در سنت ادبی یکی از ویژگی‌های ملت فرانسه است.

 

 

حملات داعش، رمان همینگوی درباره پاریس را پرفروش کرد

منبع: رادیو فرانسە

پس از حملات تروریستی داعش در روز جمعه سیزده نوامبر در مناطقی از پاریس، رمان "پاریس، جشن بی‌کران" نوشته ارنست همینگوی، نویسنده آمریکایی، در صدر فهرست پرفروش‌های کتاب در فرانسه قرار گرفته است.

ادبیات برای فرانسویان تجسم و دربردارندۀ ارزش‌های مقاومت و می‌توان گفت که نوعی پناهگاه است. به همین دلیل، در پی حملات خونین داعش به پاریس در سال جاری، دو کتاب به نماد مقاومت در میان فرانسویان تبدیل شد.

یکی از این کتاب‌ها، «رساله دربارۀ بردباریِ» اثر ولتر است که پس از حمله به دفتر مجلۀ شارلی اِبدو در ماه ژانویۀ امسال، مردم فرانسه به خواندن آن روی آوردند و دیگری رمان «پاریس، جشن بی‌کران» نوشتۀ ارنست همینگوی که پس از رویدادهای خونینِ جمعۀ گذشته، 13 نوامبر، پرفروش شده است.

پاسخ به وحشیگری به وسیلۀ کتاب پدیده‌ای کاملاً فرانسوی است. به گفتۀ پی‌یر آسولین، نویسندۀ فرانسوی و عضو آکادمی گُنکور، پناه جستن در سنت ادبی یکی از ویژگی‌های ملت فرانسه است.

رمان "پاریس، جشن بی‌کران" در ایران با ترجمه فرهاد غبرایی منتشر شده است.

 

 

دسته: هەواڵی هونەری
بازدید: 1170