ما 572 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

رسول سفریانی

ویروس دروغ در بدن جامعە ایران از جانب حکومت تزریق شدە و همچنان خوابیدە می ماند و هر گاە شرایط بحرانی می شود این ویروس هم فعال می شود و جان جامعە را بە خطر می اندازد. امروز با آمدن ویروس کرونا شرایط جامعە بحرانی شدە و ویروس دروغ هم فعال گشتەاست. مردم ایران اینک لای سنگ آسیاب دو ویروس کرونا و دروغ ماندەاند و دارند لە می شوند.

 

مردم ایران بین سنگ آسیای دو ویروس

رسول سفریانی

تقریبا تمام جهان درگیر مبارزە با ویروس کرونا و مریضی covid19 هستند، و برای این کار دولتها تمام توان مادی و معنوی خود را بە کار بستەاند کە از شیوع و ابتلای شهروندانشان تا حد امکان جلوگیری کنند. آنچە بیش از هر چیز در مرحلە نخست می تواند جان مردم را نجات دهد شفافیت و ارائە اطلاعات درست بە شهروندان است؛ و ارائە خدمات پزشکی و امکانات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلای کارکنان و مردم عادی، گام بعدی است.

همە کشورها در اولین گام خود پرواز و سفر بە کشور چین را قطع و شروع بە تست و کنترل مسافران برگشتە از چین و مناطق آلودە کردند. این کار در کشورهایی مثل سوئد حتی الامکان تا حد پیگیری و شناسایی افرادی کە در ارتباط با کسان آلودە بودەاند، ادامە داشتە است.

اما در ایران نە تنها پروازها و مسافرت بە چین قطع و ممنوع نشد، بلکە با آمدن طلبەهای چینی بە حوزە علمیە قم و برگشتن مسافران ایرانی از این کشور، از همان روزهای اول شیوع کرونا در چین، پای این ویروس بە ایران باز شد. ولی حکومت ایران بخاطر برگزاری پرشور راهپیمایی ٢٢ بهمن از اطلاع رسانی در این زمینە خودداری کرد. نخستین اخبار مربوطە در این زمینە با نزدیک شدن انتخابات، آنهم با اعلام مرگ بیمارانی کە چندین روز با این بیماری جنگیدە بودند شروع شد. این اعلام نیز تنها برای مصلحت سیاسی بود تا بدین شیوە وانمود کند کە ترس از کرونا باعث عدم شرکت مردم در انتخابات بودە است. این یعنی بازی با سلامت و جان ایرانیان برای حفظ حکومت و وجهە ساختگی آن در جهان. جمهوری اسلامی پاندمی کرونا را نیز مانند جنگ با عراق نعمت الهی پنداشتە کە خداوند برای نجات نظام در برهەای حساس نازل نمودە است.

نظام اسلامی ایران زمانی شروع بە اطلاع رسانی قطرەای کرد کە استفادە سیاسیش از این ویروس تمام شدە بود، ولی دیگر بسیار دیر بود. بە همین دلیل در ایران بر خلاف همە کشورهای جهان کە نخست آمار مبتلایان اعلام و بعد از حاد شدن مریضی در بیماران  خاص، یک تا دو درصد مرگ و میر ناشی از ان اعلام می شود، ایران با اعلام مرگ اطلاع رسانی را شروع کرد. و این یعنی تا اولین اطلاع رسانی رسمی از جانب حکومت ایران باید صدها نفر در این کشور آلودە بە ویروس شدە باشند. البتە  صدها نفر در خوشبینانەترین حالت اگر آمار حکومتی را صحیح بپنداریم.

در مرحلە بعد هم باز رژیم ایران بە جای چارەاندیشی و نجات شهروندانش، از زبان مسئولین مربوطەاش قرنطینە را مربوط بە زمان جنگ جهانی می داند و شخصیتهای دینی و مراجع آن هم با بستن و تعطیل اعلام کردن مراکز تجمعات دینی و زیارتگاها بە مخالفت بر خاستند. این ناتدبیریها و کمبود وسایل لازم بهداشتی در مراکز پزشکی و بهداشتی کشور چنان فاجعەای را در ایران آفریدە است کە هیچ کس از عمق آن آگاە نیست.

در حالی مردم ایران از نبود و کمبود کیتها و وسایل حفاظتی، خصوصا برای پرسنل مراکز بهداشتی می نالند کە حکومت ایران هر روژە میلیونها دلار صرف جنگ در سوریە می کند و مرتب در حمایت  از نیروهایش در عراق و یمن هر روزە پولهایی کلان خرج می کند. بە قول یکی از پرسنل بیمارستانی کە در مصاحبەای می گفت کە چرا باید دغدغە هر روز من لباس و روپوش و وسایل حفاظتی در محل کارم باشد!

حاکمیت در ایران در رویارویی با ویروس کرونا چنان ناکارآمد و ناتوان عمل کردە و می کند کە بە جای کنترل ویروس، ناشیانە و نامسئولانە در حالیکە چندین گام از ویروس عقب است، تنها بە دنبال آن می دود و با آمارهایی بسیار دیرشدە و با تاخیری کە نە خود بە آن باور دارد و نە شهروندانش اعتمادی بە آن دارند، دستپاچە در انظار عام ظاهر می شوند. ایران خبر از مردن زیر ٢٠٠ نفر می دهد با تعداد مبتلایان کمتر از شش هزار نفر. اما با توجە بە آمار کشتەهای غیر رسمی باید تعداد مبتلایان بسیار بالاتر از آمار رسمی ایران باشد.

 آنچە در حال حاضر مردم ایران از کرونا تجربە می کنند بسیار سختتر و فاجعەای بە مراتب وحشتناکتر از تمامی کشورهای جهان است. مردم ایران دیر زمانیست کە از اپیدمی دروغ و ناشفافی رنج می برند. این اپیدمی در ایران نهادینە شدە و دیگر کسی کمترین اعتمادی بە نظام حاکم ندارد و همیشە خلاف آنچە را کە نظام گفتە عمل کردەاند. ویروس دروغ در بدن جامعە ایران از جانب حکومت تزریق شدە و همچنان خوابیدە می ماند و هر گاە شرایط بحرانی می شود این ویروس هم فعال می شود و جان جامعە را بە خطر می اندازد. امروز با آمدن ویروس کرونا شرایط جامعە بحرانی شدە و ویروس دروغ هم فعال گشتەاست. مردم ایران اینک لای سنگ آسیاب دو ویروس کرونا و دروغ ماندەاند و دارند لە می شوند.

گەڕان بۆ بابەت