روشنفکر ایرانی کجا ایستاده است؟
مهرداد لقمانی
آنچه روشنفکری میطلبد، نخست فهم پیچیدگیهای زمان و مکان است. به کلام دگر درک درست از ساختارها، معانی و مفاهیم زیر بنایی است. شناخت وضعیت جامعه و تاریخ از نخستین گامها در ترسیم تصویر درست از امکانات، کمبودها و فرصتهای جامعه به دست میدهد. بدون اعتراف به نقصان نمیتوان به پیشرفت امید داشت. البته میان واقعبینی و احساس حقارت تفاوت بسیار وجود دارد.
ورچە بۆر و مام رێوی
لە ئینگلیزییەوە: موحەممەد ئەمین مەجیدیان
مام رێوی لە نزیک دەروازەکەوە، خۆی لەبەر هەتاو هەڵخستبوو، گوێی لەم قسانەوە بوو، هەستا و چووە نێو یەک لە کونەکانیەوە. ماڵیپاردوس پڕ بوو لە کونی پڕ پێچ و پڵووچ و سەیر، لەم کونانەوە ئەو دەیتوانی لە کاتی مەترسیدا خۆی لە مەترسی دەرباز بکا، یان بچێ بۆ راوی نێچیران، لەوێ تاوێک لە گەڵ خۆیا کەوتە رامان کە، چلۆن بتوانێ پیلانی مام ورچی بەرپەرچ بداتەوە و شەرمەزاری بکا.
تاریکى شەو و پەنجەرەى عەشق
بەنگینە پیرۆت نورى
ئەوسا دەزانین ئێمە بەبێ پەروانەى عەشق چەند دڵ وێرانین، دەزانین ئێمە دەبێ لەخۆمان بگەڕێین و خۆمان بدۆزینەوە. دەزانین چەند لاپەڕەى ڕۆژانەمان بەبێ عەشق هەڵداوەتەوە، دەزانین گریانمان بۆ گریان نەبووە، گریانمان مەلى ڕاکردو نەبووە و وەک هەور نەیگرماندوە و هێشتا ئێمە بەقەد پەروانەى شیعر بە دەورى عەشقدا لەسوێى دولبەردا بەڕاستگۆى دڵمان گڕى نەگرتوە، ئەوەندەى شیعر برینى وشە، ئەوەندەى هەنگاوەکانى لاپەڕەى کتێب، رێبوارى تەریقەتى عەشق نەبووین.
ڕێگاکان تۆ نا ناسن
هاوکار ئیبراهیم
تۆ بەو ڕێگایانەدا مەڕۆ
خۆ تۆ نەخشەی ڕێگاکانت لا نییە
خۆ تۆ نازانی، لەکوێ ئەبیت دا ببەزی و
لەکوێش سەرکەویتەوە
نازانی رێگاکانی ئەو باشووەر چ جەهەنەمێکن
نازانی سەفەرکردن پێیاندا هەمووی پەشیمانییە
باخەوانی پیر
فەڕۆخ نێعمەتپوور
لەوێ، جاری وابوو لە ناو باغەکاندا مابووەوە. خۆی حەشاردابوو. لەوێ زۆر هەستی بە باغەکان نەکردبوو. هەموو نیگاکان و هەستەکان شتێک بوون وەک ئاراستەیەک بۆ دەرەوەی باغ،... بۆ دەرەوەی خۆی. لەوێ، لە دەرەوە شتێک هەبوو کە دەهات و تۆی قوت دەدا. بۆیە نیگاکان و هەستەکان تەنیا لەو دوورانەوە دەگەڕان. ئەو لەوێ قەت نەیتووانیبوو لە هیچ باغێکدا بیر لە باغ بکاتەوە.
شیعر و هونەر لە زەمەنی جەنگدا
نوسینی: دانا محمد عبدوڵا
لە زهمنی ئیستای كوردستان به بۆنهی شهڕی داعشهوه بهشێك له شاعیران شیعر به باڵای نیشتیمان و پێشمهرگه و كوردستاندا دهنوسن و كهمتر ههستی شیعرییان بۆ ئهشق و ئهڤینه، هونهرمهندانیش كاره هونهریهكانیان تایبهت بووه به شهڕ و سهركهوتن و گیانی فیداكاری. ههمیشه زهمهن كاریگهری لهسهر بهرههمه ئهدهبی و هونهریهكان ههبووه.
هەبوو نەبوو، مرۆڤێک هەبوو
لە نۆروێژییەوە: سایتی قەڵەم
مامۆستاکان دەبێ ئامادە بن کە قوتابییەکان لە کلاسی هەشتەم دا بێ ئەوەی سەرەتاییەترین زانیاریان سەبارەت بەم تیۆری گەشەی داروین هەبێ لە گەڵی رووبەڕوو دەبنەوە، وە چونکە زۆرینەی قوتابییەکان زانیاریی نادرووستیان سەبارەت بەم تیۆرە هەیە، لە کاتی وانە گوتنەوەدا کێشەی زۆر پەیدا دەبێ. نەبوونی رێز و بێ مەیلی بۆ بەشداریکردن لە قسەو باسەکاندا یەکێک لەو دژواریانەن.
لیلی گلستان همراه با صمد آقا و ماهی سیاه کوچولو
این کتاب تجربه متقاوت و خاطره انگیزی از کتاب ماهی سیاه کوچولو است. فضای این کتاب درمقایسه با ماهی سیاه کوچولو کمی بزرگسالانه است و به همین خاطر کتاب مستقلی است چون این دو ماهی قرار نیست شبیه هم باشند و راه و مسیر جداگانه ای دارند.
صفحه413 از436