شوێن و شوناس
هاوڕی نەهرۆ
شوێن سێ مەوداو رەهەندی سەرەکی یی هەیە، یەکەم درێژی، دووەم پانی، سێ یەم بەرزی، هەروا بە پێ تێروانینی باختین زەمەن مەودای چوارەمی شوێنە، جگە لەم مەودا چوارە ئاشکرایە، حەوت مەودای دیکەی شوێن هەیە کە بە گریمانی ماتماتێکی ئاشکرا کراوە، کەواتە گیتی (کون) یازدەی مەودای هەیە کە شیوەی ئەندازەیی کەون ئاشکرا دەکەن، هەرچەند توێژینەوەی نوێ کراوە کە ژمارەی مەوداکان زۆرترن خۆی لەقەرەی بیست و شەش مەودا ئەدا کەچی دواتر چرکراوەتەوە بۆ چواردە.
مرگ جیمز سالتر
منبع: بی بی سی
نیک برایانت، خبرنگار بی بی سی در نیویورک می گوید او ممکن است که موفقیت مردمی نداشته باشد، ولی تحسین فراوان منتقدان، اعتبار ادبی او را به عنوان نویسنده نویسنده ها تثبیت کرد. ریچارد فورد، رمان نویس برجسته آمریکایی، در سال ۱۹۷۵ نوشت:"باور اهالی داستانخوانی است که جیمز سالتر جمله های آمریکایی را بهتر از هر نویسنده دیگر امروزی می نویسد."
دراکولا و سەفەر بۆ رۆژهەڵات (٣)
فەڕۆخ نێعمەتپوور
لە خەویدا کێوەکانی ئەورووپا راکشان و راکشان، هەتا بوون بە سەحرایەکی کاکی بە کاکی، ئەوسا جەنگەڵەکان بوون بەو گیا زەرد و وشکە کورتەبنانەی کە لە باڵای دووپشکەکان کورتتر بوون. دوواتر مرۆڤی ئەورووپای بینی جانتا بە دەست خەریکی کۆچ بوو. تۆ بڵێی دیسان ئامریکایەکی تر دۆزرابێتەوە؟ یان رۆژهەڵاتی ناوەڕاست خەریکە دەبێ بە تاقە لۆژیکی جیهان؟
چەند پـاژێکی گشـتی لە رەھەندە ئۆنتۆلۆژییەکانی میدیا
عادڵ قادری
بەرئەنجام و خاڵێکی دووفاقییانە و دژوازی ئەم باسە ئەوەیە کە میدیا ئانوسات دوو دەرکەوتە و ئەرکی لێکدژ و پێچەوانەی لێ دەوەشێتەوە، میدیایەک پیرۆزی دەشکێنێت، میدیایەک پیرۆزی رۆ دەنێت و دەیپارێزێت؛ میدیا بە واسازیی و شکاندنی پیرۆزایی ئەویدی، قودسییەت و پیرۆزایی خۆی رۆ دەنێت! بە واسازیی پیرۆزایی خودی ئەویدی، پیرۆزایی خودی خۆی رۆدەنێت.
پشکی لەقلەقەکان
رزگارلوتفی
رەنگە دواتر لێی ورد نەبووبێتمەوە کە حاجی لەقلەقەکان کەی و لە چ سەردەمێکدا گەڕابوونەوە و لە سەرهێلانەکانیان، ژیانیانیان دەست پێکردبۆوە بەڵام ئەمەم باش لە بیرە چەندساڵ دواتر، ئەو کاتانەی بۆ خواردنی تووەسپی لە گەڵ هاوڕێکانم حەسارە و حەسارمان دەکرد و دەمەتەقەی حاجی لەقلەقەکان گوێچکەمانی مڵەمڕ ئەدا، هانیان ئەداین بە سەعات لێیان رابمێنین و لە سەما و باڵلێدان و ئەتوارە جۆربەجۆرەکانیان بڕوانین.
شوناسی شەرئەنگیز
هاورێ نەهرۆ
ئەمرۆ کۆمەڵگای مرۆڤایەتی لە قوناغێک دایە کە تیایدا هەقیقەت چەند دیوێکی هەیە، لە نێوان رەنگی رەش و سپی چەند رەنگێکی تر هەن، چەندین قوتابخانەی فەلسەفی و ئاینی جۆراوجۆر هەیە، دەبێ تێکرای ئەمانە لە چوارچێوەو بازنەی چەمکی ئازادی بیروباوەر و عەقیدە مامەڵەیان لەگەڵ بکرێ، پێشوازی لە دیوی هومانیستی و ئینسان دۆستیان بکرێ، لەهەمان کاتدا بەربەرچی ئەو خولیایانە بدرێتەوە کە ئازادی تاک پێشیل دەکەن.
دراکولا و سەفەر بۆ رۆژهەڵات (٢)
فەڕۆخ نێعمەتپوور
کە شەو درەنگ هەڵگەڕا و بەرەبەرە دەنگەکان روویان لە کزی کرد، چووە سەر باڵکۆنەکە. لەوێ باڵەکانی کردەوە و قورس فڕی. سەرەتا بە سەر هوتێلەکدا سووڕێکی خوارد و ئەوسا دوور کەوتەوە. ئاسمانی رۆژهەڵات لەو سەرانەیش هەر گەرم و تەپ و تۆزاوی و تێکەڵ بە بۆنی نەوت و بارووت بوو. دۆزینەوەی مرۆڤی تەنیا و تەریک کەوتوو لە ناو ئەو بۆن و لێڵییەدا چەند ئەستەم دەینواند.
له ستایشی عیشقدا، له زهمبوهووڕی جهنگدا
پێشهوا کاکهیی
سهرلهشکر... کارێك دهکات، ههموو بههاکانی مرۆڤبوون و لهدهستانی مرۆڤبوون و عیشقی وهحشیگهری دهخوڵقێنێت تا جهنگاوهر بههێز بکات. جهنگاوهری عاشق، دووری عیشق، زامی نیشتمان، وههای لێ دهکات که له دهرهوهی ئهو عیشقانه بێت که خۆی هاتووه و چووه. بۆیه بێحورمهتی سهرلهشکر، نیشتمان، عیشق، ڕاستگۆیی، نهتهوه تا دوایی دهخاته ژیر پرسیارهوه. کێ نهشتهری ئهو زامه دهکات.
صفحه401 از435