عومەر ڕەسول ئەحمەد لە نێوان نیتشە و سوقراتدا
ئەحمەد عەلی
شاعیر عومەر ڕەسول ئەحمەد هێندەی من ناسیبێتم بە بێدەنگی مژیلی خوێندنەوەو خۆ پەروەردەکردن و شیعر نووسین بووە، لە تەمەنی مێردمنداڵییەوە ژیانی بە شیعر نووسیوەتەوەو لە دەفتەرو پەڕە بەر بڵاوەکانیدا نەخشاندوونی و پارێزگاریشی بە هەموویانەوە کردووە، بەڵام بێدەنگ لە ژیانێکی شاعیرانەدا نەیویستووە هیچیان بڵاوبکاتەوە، بەڵام ئەو بەرەنگاری خراپییەکانی بە خۆڕاگری و ڕۆشنکردنەوە کردووەتەوە، وەك چۆن ڕینییە دیکارت دەڵێت: هەرکاتێك کەسێکی خراپەم لەگەڵدا بکات هەوڵ دەدەم گیانم بڵند ڕاگرم تا ژەنگوژاری خراپەی نەگاتێ.
وێـژەی منـداڵان لە رووسـیا
رەزا شوان
ئیڤان کریـلۆڤ، هـۆنراوەنووس، چیرۆکنووس، شانۆنووس، رۆژنامەنووس، وەرگـێڕ، بە نـووسەری چـیرۆکی ئەفـسانەیی و داستانیـش بەنـاوبـانگە. لە شـاری مـۆسکـۆ لە رووسیا لەدایک بووە. جگە لە زمانی رووسی، لە منداڵییەوە فـێری زمانی فەرەنسی و یۆنـانی بـوو. بەشێکی هەرە زۆری چیرۆکە ئەفسانەییەکانی بۆ منداڵان نووسیوون، یان لە چیرۆکەکانی (ئیـزۆپ) ی یـۆنانی و (لاڤـۆنتین) ی فەرەنسین، کە لە زمانی یۆنانی و فەرەنسییەوە وەریانیگـێڕاون بۆ سـەر زمـانی رووسی. پاڵەوانی چـیرۆکەکانی ئـاژەڵ و باڵنـدە و شـتی بـێگـیانـن. لە شـێر و رێـوی و سـەگ و مـاسی و باڵـنـدە تا دار و بـەرد.
یادەوەریی نێوان پیرباڵ و کەڵەکدا
هاوڕێ نەهرۆ
هەرچەند من لەگەڵ لێدانی هیچ کەسێک نیم، بەڵام لێدانی خوارد. دواتر وەک دکتور عەلی وەردی لە پەرتووکی شیزوفرینیا لە کەسایەتی عیراقیدا دەڵێ کەسایەتی عیراقی کاتێ تەنگاوی دەکەی واز لە هەموو ڕایەڵەکانی ئینتما دێنێ وەک نیشتمانی و حزبی و شارستانی، دەگەڕێتەوە سەر شوناسی خێڵ و گوندو شاری خۆی. هەر بۆیە فەرهاد وەک کاردانەوەیەک گوتی من هەولێریم! کەس نەیگوتووە تۆ هەولیری نییت، بەڵام ئەم قسەیە وەک کاردانەوە بکرێ باکگراوندی سایکۆلۆژی قووڵی لە پشتە. ئەمە ئەوە دەگەیەنێ ئەم نووسەرە جارێ لە خولیای شارچێتی رزگاری نەبووە. لە چاوپێکەوتنێک دا دەڵێ، کەس لەمن ناگا تەنیا یەک کەس لە من دەگا.
خۆری پرشنگدار
عومەر رەسوڵ ئەحمەد
داستانهایی از نیکی ربکا
نیکی ربکا
ترجمە از یونانی: رامیار حسینی، یانیس گوماس
من در یک خانەی بسیار عظیم بە تنهایی زندگی میکنم. کسی نیست کە دکمەهای ریز را از پشتم باز بکند. صبح هنگام وقتی کە گردنبندم را در گردنم سفت میکنم، کسی نیست کە آن را شبهنگام شل کند و من جلوی آینە بە تنهایی تقلا می کنم. ناخنهایم شعلەور شدن. مردمک چشمهایم بە دو خارپشت تبدیل شدند و اینگونە گرە [گردنبند] شل میشود. انگشترهای تنگ از انگشتانم لیز میخورند. دستمال سر و ملحفەها ابرگونە میان کشوها شل میشوند. چوب پنبە سفتشدە برای سالها داخل [درب] بطریها با فشار و خروشان پرت میشوند.
سەرابی ئارەزوو
شەهلا نووری
A Warm Political Conversation
By Heike Michaela Sowinski & Azad Karimi
What you have in front of you is the result of a long conversation of almost two
days (yesterday and the day before) between me and the German painter Ms.
Heike Michaela Sowinski.
میا تالێریکۆ
رەزا شوان
تا ئێستا چەنـدین رێـزلـێنان و خەڵاتیـان بە تالێریکۆ پێشکەش کردووە. تا ئێستا لەرێی کارەکـانیـیەوە، وەک ئەکـتەرێـک، زیـاتر لە (٢) مـلیـۆن دۆلاری بەدەسـتهـێـناوە. ئـەم پارەیەش بۆ منـداڵـێک لەو تەمـەنەدا کـەم نیـیە. تالێریکۆ، پلانی هـەیە بۆ بەردەوام بوون لە نوانـدنـدا. حەزدەکات رۆڵی پاڵەوانیێتی لە فـیلـم دا ببینێـت. میـا تالـێریکـۆ لە ئێستادا ئەکـتەرێکی منـداڵ نییە، بەڵکو ئەکـتەرێکی لاوە و ئەستێرەیەکی ناسراوی جیهـانی سینەمـایە. بەهـرەمەنـدێکی نـاوازەی ناسـراوە. بە ملیـۆنـان هـەواداری کارەکانی هـەیە. ئێستا خوێـنـدکاری قـوتـابخـانەی ئامـادەییـە.
صفحه3 از431