کۆڵانێک پڕ لە خەیاڵ
فەڕۆخ نێعمەتپوور
بە ناو چاوێکی گرژەوە، بە بێ هیچ زانیارییەکی ئەوتۆ لە سەر رابردووی کچەکان، بیری لە داهاتوو دەکردەوە. کە لە چەمەکە پەڕینەوە، لە دڵەوە و بە چاوە خەمینەکانی سەیری ئاوە روونەکەی کرد و لە نادیارێک پاڕایەوە کە بە راستی ئەم ئاوە سنووری نێوان رابردوو و داهاتوو بێت. بۆ هەمیشە. لە دەروونەوە بەم بیرەی خۆی خەنی بوو، چونکە پێی وابوو بیرەکان بە بێ هو نایەن.
کۆمیدیاى رۆمانى "کاندید"
بەنگین پیرۆت نوورى
هەروەک مارتن بە ڕەشبینیەوە کە قسە بۆ کاندید دەکات دەڵێ:"بیر لەم گۆى زەویە دەکەمەوە، بیر لە خوا ئەکەمەوە کە جێى هێشتوە بۆ چەند کەسێکى خەراپەکار." لەلایەکى تر، دەسەڵات دەبێتە چوارچێوەیەک بۆ زیندانى کردنى خودى مرۆڤ، با ئەو مرۆڤە لە لوتکەى دەسەڵاتیشدا بێت، تۆ مادام لە دەسەڵات دایت ماناى ئەوە نیە دەسەڵاتدارى، بەڵکو ماناى وایە تۆ دیلى دەستى دەسەڵاتى.
فریاى زمانى خۆت بکەوە!
سەدیق سەعید رواندزی
بێگومان، بە هۆی نەبوونى زمانێکى ستانداری یەکگرتووى کوردی، لە نووسین و خوێنەوەدا لە نێوەندى ڕۆشنبیری کوردی، جۆرێک لە شێوازى جیاجیاى نووسین لە لایەن ڕۆشنبیران و نووسەران و بە شێکى دەزگاکانى ڕٍاگەیاندن، پەیڕەو دەکرێت. بەڕادەیەک کە تەنانەت زۆر جار لە تەنها بڵاوکراوەیەکدا، ڕێنووسی چەندین وشە، بە جۆرەها شێوە دەنووسرێت.
ذهنورزی
کامبیز توانا
اما توجه به ذهن، باعث بروز حالاتی در ذهن میشود که بسیار مشابه چیزهایی است که در مرکز سنتی ادیان قرار دارد. مانند حس ارضای ذهنی شدید، پرواز روح، خلسه، حس مثبت شدید به روابط اجتماعی، عشق خالص و بدون پیششرط، صبر و اشتیاق. ذهنورزی، ورودی به چنین دنیایی است بدون این که نیازی باشد از دیدگاه هرگونه حکمت یا عقیده فرقهای یا دستهای به آن وارد شد.
سەرێک لە بیابان
فەڕۆخ نێعمەتپوور
تا چاو هەتەری دەکرد، جەستە لەت و پەتەکان و چەکە شکاوەکان و ئەو جێ هەنگاوانەبوون کە بە هەر چواردەوردا لە دوورەکاندا ون دەبوون. پێکەنینیێکی تەڵخ دەیگرێ. باشە ئەو چۆن دەتوانێ جێ هەنگاوە ئاشناکان بدۆزێتەوە؟ کامە لەمانە هی ئەوانن،... هی هاوڕێکان؟ کامە هی دوژمنان؟ جێ پۆستاڵەکان هیچ جیاوازییەکیان لە نێواندا نەبوو.
گێڕانەوەی ئەنفال وەکوو کارەساتێکی پارتیکولار
محەممەد محەممەدمورادی
نووسەر تەنانەت ئەگەر ئەنفال وەکوو کارەساتێکی لۆکاڵ و پارتیکولار پێناسە بکات لانیکەم دەیتوانی گێڕانەوەکەی لە ئەنفالەوە دەست پێبکات و بەرەو یونیڤێرساڵیزم بڕوات و خۆی و بەرهەمەکەی بەم شێوە کورت و لۆکاڵیزە نەکاتەوە. چیرۆکەکە گێڕانەوەی کارەساتێکی یونیڤێرساڵە کە لەڕاستیدا دەرەنجامی بەریەککەوتن و ناکۆکیی دوو پارتیکولاریزمە، پارتیکولاریزمی عەرەب و پارتیکولاریزمی کورد.
پیرەپیاو و کوڕە نەبووەکەی
رزگار لوتفی
کاتێ پیرە پیاوەکە بۆ جارێکیتر لە پێخەفەکەیدا خەبەری بووەوەو هەستاو لە پەنجەرەی کۆخە پەڕپووتەکەیڕا گزنگی خۆری پێکا، هەموو گیانی پیر ئەینواند جگە لە چاوە دەریاییە شاد و شکستنەهێنەکانی. پاشان بەرە دوا وەرگەڕا و پڕی بە دەکەڵەکەدا کردەوە، ئەو دەکەڵەی هەزاران شەو لە دوورترین خاڵی دەریادا بووبووە نشێنگەی پشتە کۆماو و سەرە رووتاوەکەی و، ئاشنابوو بە وچانە سرک و بزۆزەکانی.
تعریف و توصیف مختصر رمان تاریخی
ترجمە: نرجس بانو صابری
انســان معاصر از خویشــتن و نیز تاریخ آگاه اســت. حال و گذشته در رمان تاریخی در كنار هم می آیند؛ به دیگر ســخن، تصویر گذشته با شناخت حال روشــن مى شود و در عوض، درك گذشــته زمان حال را غنا مى بخشــد و ما را وامــى دارد كه با چشــمانی نو به آینده بنگریم. انسانی كه از خود درباره گذشته اش می پرســد، می خواهد بداند كه از كجا می آید و از این رو بهتر خواهد دانســت كه چیســت و به كجا مى راند؟
صفحه410 از429