مریشکە قولە و هێلکە زێڕ – کۆتایی
قادر نیکپوور
عەقڵم پیم دەڵێ هاتنی ئەم مریشکە بێ فێڵ نیە. دەنا مریشک و میوانداری لەگەڵ رێوی؟ ئەویش ئەمن. کەس نیە من نەناسێ. هەموو قەل و مریشکی ئەم وڵاتە لە ناوی من دەترسن. شەوانە تاکو بەیانی خەو و خۆراکیان نیە. چۆن دەبێ مریشکێک بۆ خۆی بە دەستی خۆی بێتە لای من؟ ئەویش بەم شەوە.رازی سەرڕووت
فەڕۆخ نێعمەتپوور
منیش سەرەڕای ئەوەی پێم وایە سەرئەنجام لەوە گەیشتووم کە مەبەستی رەحە لە گوتنی ئەم رستەیەی چییە، بەڵام دیسان لە شوێنێک لە دەروونمدا یەکجار نادڵنیام. راستییەکەی ئەوەیە من ئیستایش نەمزانی مەبەستی رەحە مل کورت لە سەرڕووت و پێوەندیی بە رووداوەکانی ساڵی پەنجاو حەوت و ساڵەکانی دووای ئەو ساڵەوە چییە.جارێکی تر (ئاکار محهمهد)
نهجمهدین سادق شێخانی
ئێمه مافی خۆمانه له سهر کاره شیعریهکانی ئاکار محهمهد بدوێین، له سنووری ئهدهب و بابهتدا جێی ستایشه کاتێك دهیالۆگێك له نێو خۆماندا دروست بکهین، له پێناوی دهرچوون به ڕێگه چارهی دروست بۆ ههندێك له کێشه شیعریهکانمان، ئهمهش سنووربهزاندن نییه بۆ سهر ئازادی تاك و تایبهتمهندیهکانی ژیانی شهخسی شاعیر.
پەرداخەکانتان لەخوێنم ئاوەدان
سوەیلا مەیهەمی
ڕەوەزی مێژوو مات... چارەنووسم بەردتر لەچیا
بەزەندۆڵا هەڵکورماو گاشە بەرد
بەفر داوێن سوور... تاریکادی سنوور بەپەنجەیەکی سوور.
هاوڕێیەکی بچووک
لە ئینگلیزییەوە: سایتی قەڵەم
شێرەکە هاواری کرد "راوەستە، راوەستە!" ئەوسا بۆ ماوەیەک دەستی کرد بە بیرکردنەوە. بە خۆی گوت "من بە هۆی ئەم دڕکەوە ئازار دەچێژم. هەرچۆنێک بێت دەبێ لەدەستی قوتارم بێت. جا چیە با پێنج شەقم تێهەڵدا. من تەنیا دەبێ لەدەست ئەم دڕکە رزگارم بێت. پاشان هاوڕێ بچووکەکەیشی دەخۆم."بۆنی پیاز
فەڕۆخ نێعمەتپوورحاجی بە کەشیەی سەر سەری و باڵای مامناوەندییەوە، لەکاتی دانی پاکەتی پیازەکان بەدەستمەوە، ملی کێشا و لە چاوە سیس و سەرمابردەڵەکانی منی رووانی کە نزم نزم لە پشت شایەنەکەوە راوەستابوو (حاجی شایەنەکەی بەرز دادەنا)، گوتی بە دایکت بڵێ پیازێکی زیاییم سەرناوە، بەڵام پارەکەی ناسەنم! ئێ،... باشە؟ من سەرێکم بە نیشانەی 'ئم' لقاند و بەڕێکەوتم.
طنز، افشاگر سفاهت استبداد
منبع: دویچە ولەطنز نوعی واکنش هنرمندانه در برابر رویدادهای تلخ است. واژه در کنار خط و دوربین، از سادهترین ابزار بیانی ـ تصویریای بوده که دستاندرکاران هنر آن را برای نشاندادن نظر و رای خود بهکار بردهاند. یونانیها حدود پنج قرن پیش از میلاد مسیح به تاثیر شادیبخش این ابزار پیبردند.
دوو ڕۆژ لە ئەستەمبوڵ
نه ژاد عزیز سورمێ
سەرنووسەری (زەمان) لە تافی لاویدا بیستبووی لەسەر ئەوەی لە خەودا بە کوردی قسەی کردووەلەلایەن دادگای دادپەروەرەوە قبوڵ نەکراوە.
صفحه315 از417